مطالب آموزشی

سیگار هیتس یا فیلتر هیتس چیست؟ هر آنچه در مورد فیلتر هیتس IQOS Heets باید بدانید

سیگار هیتس یا فیلتر هیتس چیست؟ هر آنچه در مورد فیلتر هیتس IQOS Heets باید بدانید

سیگار هیتس یا فیلتر هیتس چیست؟ هر آنچه در مورد فیلتر IQOS Heets باید بدانید

در هر فیلتر HEETS این اجزا وجود دارند:

  • رشته‌ای از توتون فشردۀ باکیفیت
  • کانال توخالی (لوله استات)
  • بخش خنک‌کننده (فیلتر پلیمری ساخته‌شده از ذرت)

بخار طعم‌دار تنباکو از طریق کانال توخالی به بخش خنک‌کننده می‌رود و کمی خنک می‌شود. سپس بخار برای تجربه‌ای با طعم عالی از طریق فیلتر سفید شبیه سیگار (سلولز ساخته‌شده از استات توخالی) که به عنوان دهانۀ سیگار هیتس است، استنشاق می‌شود.

به‌جز دهانه، تمام اجزا با کاغذ پوشیده شده و با فویل آلومینیومی محافظت می‌شوند. کاغذ شبیه سیگار واقعی است، اما ظاهری تمیزتر و مدرن‌تر دارد. فویل آلومینیومی دو کارکرد مهم دارد:

  1. گرم شدن یکنواخت توتون
  2. جلوگیری از آتش گرفتن توتون

چون فیلیپ موریس معتقد است که برخی از افراد سعی می‌کنند توتون را با فندک آتش بزنند.

 

 

لذتی عالی تنها با 6.1 گرم توتون با فیلتر Heets

فیلیپ سیگار هیتس را به‌طور قابل‌توجهی کوتاه‌تر از سیگارهای معمولی طراحی کرده است. مقدار توتون آن‌ها نیز با 6.1 گرم، بسیار کمتر از سیگار سنتی است. سه دلیل برای این امر وجود دارد:

  1. کارایی بیشتر: در سیگار، بخش زیادی از توتون در اثر احتراق از بین می‌رود. در حالی که فیلتر هیتس بدون احتراق گرم می‌شود و نیکوتین و طعم آن آزاد می‌شود.
  2. تجربۀ سیگار کشیدن جدید: در حین استفاده، به جای سیگار سنتی که حاوی توتون است، دستگاه (نگهدارنده) را در دست می‌گیرید. ترکیب نگهدارنده و سیگار هیتس حس سیگار کشیدن را القا می‌کند.
  3. معادل سیگار: دفعات قابل استفادۀ هر سیگار HEETS (حدود 6 دقیقه یا 14 پک) معادل یک سیگار سنتی است.

نکته: طول و زمان استفاده از HEETS به نحوۀ استفادۀ شما (طول و شدت پک) بستگی دارد.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت آیکاس ایلوما پرایم و اورجینال دوو در چیست؟ IQOS Iluma Prime vs IQOS Orginial Duo

 

فیلتر هیتس با رایحه‌های خوش طعم

فیلتر هیتس با رایحه‌های خوش طعم

طعم‌های متنوع سیگار هیتس

فیلتر هیتس در طعم‌های متنوعی عرضه می‌شود. با وجود اینکه میزان نیکوتین در تمام طعم‌ها یکسان است، اما هر کدام طعم خاص خود را دارند. این تنوع به دلیل ترکیب‌های مختلف توتون و رایحه‌های جذاب مانند قهوه، منتول، نعناع، چای، چوب، گیاهان و میوه‌ها است. هنگام استفاده، طیف‌های ملایم و قوی این طعم‌ها را حس خواهید کرد و تجربه‌ای خاص از طعم را خواهید داشت.

طعم تمام فیلترهای Heets کاملا طبیعی است. زیرا دود حاصل از گرم شدن توتون در دمای 350 درجۀ سانتیگراد، طعم و رایحۀ آن را تغییر نمی‌دهد. طعم سوختگی تنباکوی سیگار سنتی بسیار قوی‌تر است، اما تولید و فروش سیگار سنتی با طعم‌های وانیل، شکلات و سایر طعم‌دهنده‌ها از سال 2016 ممنوع شده است.

 

طعم‌های پرطرفدار سیگار Heets: برنز، زنگاری (Russet)، زرد، سوخته (Sienna) و فیروزه‌ای (Turquoise)

اگر اسعتمال سیگار با طعم غنی و قوی را می‌پسندید، طعم‌های برنز و زنگاری ایده‌آل هستند. برنز و زنگاری معطرترین طعم‌ها در میان تمام مدل‌ها هستند  و عطری کامل و طعمی بی‌نظیر را ارائه می‌دهند. در مقابل، طعم زرد (Yellow) کم‌ترین طعم‌دهنده را دارد و عمدتا مورد علاقۀ افرادی است که قبلاً سیگارهای سبک مصرف می‌کرده‌اند.

طعم Sienna به دلیل شباهت به سیگارهای سنتی، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. بسیاری از کاربران طعم این مدل را مشابه سیگار مارلبرو توصیف می‌کنند. Sienna برای کسانی که به طعم همیشگی سیگار عادت دارند، انتخابی ایده‌آل است.

طعم منتول با نام Turquoise نیز طرفداران زیادی دارد، زیرا محدودیت‌های قانونی برای سیگارهای طعم منتول از سال 2020 اعمال شده است. دلیل آن ممنوعیت سراسری منتول در اروپا است. این طعم، حس خنکی و طراوت قوی منتول را به شما ارائه می‌دهد. طعم Mauve Wave نیز، خنکی ملایم‌تری را برای دوستداران منتول به ارمغان خواهد آورد.

 

بیشتر بخوانید: سیگار ترا یا فیلتر تریا چیست؟ هر آنچه در مورد فیلتر ترئا IQOS Terea باید بدانید

 

طعم اصیل آمریکایی در فیلتر هیتس

طعم اصیل آمریکایی در فیلتر هیتس

تنباکوی مشابه Marlboro، آماده شده با روش Cast Leaf

داخل سیگار هیتس با تنباکوی باکیفیت American Blend پر شده است. این ترکیب ملایم از توتون‌های ویرجینیای ملایم، برلی و اورینتال، رایج‌ترین ترکیب تنباکو در جهان است و در سیگارهای مشهور مارلبرو از فیلیپ موریس نیز به کار می‌رود. به همین دلیل، فیلتر هیتس در ابتدا با نام Marlboro HeatSticks در آمریکا عرضه می‌شد.

برای ساخت سیگار Heets، تنباکو را خرد و آسیاب می‌کنند، سپس با گلیسیرین، الیاف سلولز، صمغ گوار و آب مخلوط می‌کنند. این ترکیب به صورت لایۀ نازکی درآمده و در کاغذی شبیه سیگار پیچیده می‌شود. برش‌های 6.1 گرمی این لایه، فیلتر Heets نامیده می‌شوند.

 

طعم واقعی تنباکو در تمام دستگاه‌ها

با وجود استفاده از تنباکوی American Blend، طعم سیگار هیتس با سیگارهای معمولی متفاوت است. دلیل آن عدم وجود فرآیند احتراق در فیلتر هیتس است. در سیگار سنتی، تنباکو همراه با کاغذ می‌سوزد و طعم و بوی ناخوشایندی ایجاد می‌کند. اما در سیگار هیتس، تنباکو فقط گرم می‌شود و بخار تولید می‌کند. این بخار طعم ملایم و طبیعی تنباکو را دارد و هیچ بوی دود و سیگاری به همراه ندارد.

این موضوع مزیت بزرگی دارد: طعم تنباکو در تمام دستگاه‌های آیکاس IQOS یکسان است، چه از مدل‌های جدید آیکاس دیو یا دوو مانند 3 اروجیال دیو، آیکاس 3 دیو استفاده کنید، چه از مدل‌های 2.4 Plus که دیگر در بازار موجود نیستند. مدل‌های جدید برای بهبود عملکرد و باتری به بازار عرضه شدند، نه به خاطر طعم تنباکو. این تغییرات شامل موارد زیر است:

  • نمایشگر LED واضح‌تر روی نگه دارنده و شارژر همراه
  • زمان شارژ کوتاه‌تر
 

تجربۀ مصرف بدون دود سیگار

با افزایش سن، مسائلی مانند بوی آزاردهندۀ دود سیگار اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. از آنجایی که آیکاس عمدتاً برای مصرف‌کنندگان بالای 30 سال طراحی شده است، رفع این مشکل، یکی از مهم‌ترین اهداف فیلیپ موریس بوده است. نه مصرف‌کننده و نه اطرافیان نباید با بوی دود سیگار مواجه شوند. و این هدف به طور کامل محقق شده است. فیلتر هیتس از بوی دود سیگار، آتش، خاکستر و گرمای شدید آن (تا 1100 درجه)، اجتناب می‌کند. در عوض، بخار تنباکو کمی بوی چوبی می‌دهد که اکثر مردم آن را نه خوشایند می‌دانند و نه ناخوشایند.

فیلیپ موریس همچنین در مورد اطمینان از عدم چسبیدن بوی بخار به انگشتان، مو و لباس، خلاقیت به خرج داده است. این نکته برای کسانی که نمی‌خواهند بلافاصله به عنوان یک ویپر شناخته شوند، اهمیت دارد. حتی نفس شما بعد از مصرف بویی نمی‌دهد. نکتۀ قابل ذکر دیگر و یک مزیت بزرگ این است که بو پس از چند لحظه از بین می‌رود. این بدان معناست که حتی ویپینگ در خانه یا ماشین مشکلی ایجاد نمی‌کند.

 

 

نیکوتین در فیلتر هیتس با طعم American Blend

میزان نیکوتین 0.5 میلی‌گرم است – اندازه‌گیری‌شده با دستگاه‌های تست فیلیپ موریس

مصرف‌کنندگان سیگار الکترونیکی (ویپرها) هنگام بحث در مورد علاقه‌شان، اغلب در مورد تفاوت بین نیکوتین طبیعی و مصنوعی سوال می‌کنند. همچنین میزان نیکوتین موجود در فیلتر Heets و جویس‌های ویپ به موضوعی داغ تبدیل شده است. اما پاسخ ساده است: نیکوتین جزئی از گیاه تنباکو است که در برگ‌ها و ریشه‌های آن وجود دارد. بنابراین سیگار Heets به‌طور طبیعی حاوی نیکوتین است و نیازی به افزودن مصنوعی آن نیست. مقدار نیکوتین در تمام طعم‌های فیلتر Heets، به میزان 0.5 میلی‌گرم است. فیلیپ موریس از روش‌های آزمایش استاندارد برای اندازه‌گیری میزان نیکوتین سیگار هیتس استفاده می‌کند.

در این روش، دستگاه‌های تست مکانیکی با تنظیم حجم و دفعات پک مشخص، عمل «کشیدن» سیگار را روی فیلتر Heets شبیه‌سازی می‌کنند. این دستگاه‌ها مشابه دستگاه‌هایی هستند که فیلیپ موریس برای تست سیگارهای معمولی خود به کار می‌برد. البته به دلیل نبود فرآیند احتراق در سیگار هیتس، این دستگاه‌های تست هم تغییراتی کرده‌اند.

 

0.5 میلی‌گرم نیکوتین، معادل مصرف سیگار Marlboro Red

میزان 0.5 میلی‌گرم نیکوتین تقریباً مشابه مقدار موجود در سیگار Marlboro Gold است. این مقدار کمی کمتر از سیگارهای معمولی است. دلیل این تفاوت آن است که در سیگارهای معمولی، بخش زیادی از نیکوتین همراه با کاغذ سوزانده می‌شود. بدن انسان تنها حدود 20 درصد از نیکوتین موجود در سیگار را جذب می‌کند. به همین دلیل، فیلتر Heets با جذب بیشتر نیکوتین، اثر مشابهی را ایجاد می‌کند. فیلیپ موریس برای اثبات این موضوع، مطالعات بالینی ویژه‌ای به نام «فارماکوکینتیک» انجام داده است.

بنابراین، این تصور که سیگار Heets نیکوتین کافی به بدن نمی‌رساند اشتباه است. احساس کم‌تری از نیکوتین به دلیل «میزان کمتر برخورد دود با گلو» است. (این همان احساس سوزش خفیف در گلو است که اکثر سیگاری‌ها به آن عادت کرده‌اند و آن را می‌پسندند.) ذکر نشدن میزان نیکوتین روی بسته‌بندی سیگار هیتس نه یک فریب، بلکه به دلیل عدم الزام قانونی است.

 

بیشتر بخوانید: خرید و قیمت فیلتر تریا / ترئا / ترا یا سیگار تریا از آیکاس آنلاین تهران

 

ترکیب تنباکوی American Blend در فیلتر Heets

علاوه بر تنباکو، موارد زیر نیز در سیگار Heets وجود دارد:

  • گلیسیرین
  • الیاف سلولز
  • صمغ گوار
 

گلیسیرین:

گلیسیرین مایعی بی‌رنگ با طعم شیرین قوی است که در بسیاری از محصولات مصرفی، به ویژه در مواد غذایی، لوازم آرایشی و بخش پزشکی کاربرد دارد. گلیسیرین در فیلتر HEETS دو مزیت دارد:

  1. هنگام گرم شدن تا دمای 350 درجه، از تنباکو در برابر گرما محافظت می‌کند.
  2. باعث ایجاد بخار لطیف و خوش طعمی می‌شود.
 

الیاف سلولز:

سلولز به گروه پلی ساکاریدها تعلق دارد. این ترکیب در سلول‌های تمام گیاهان بومی و غیربومی وجود دارد و به‌عنوان نوعی ساختار پشتیبان عمل می‌کند. ما از سلولز به‌عنوان افزودنی در مواد غذایی، مانند بستنی و آدامس استفاده می‌کنیم. سلولز کاملاً برای بدن بی‌خطر است و فیبری است که مانند سایر فیبرها، توسط بدن انسان قابل جذب نیست. بنابراین، برای مصرف سلولز محدودیت خاصی وجود ندارد.

 

صمغ گوار:

صمغ گوار که به اختصار آرد گوار نیز نامیده می‌شود، از دانه‌های گیاه هندی گوار به دست می‌آید. ما تقریباً هر روز این محصول بدون طعم را مصرف می‌کنیم. صمغ گوار اغلب به‌عنوان غلظت‌دهنده و ژل‌ه‌ای کنندۀ طبیعی در سس‌ها، سوپ‌ها، مربا، ماست، دسرها و بستنی‌ها استفاده می‌شود. صمغ گوار در محصولات ارگانیک نیز مجاز است. در سیگارهای سنتی، صمغ گوار همراه با تنباکو می‌سوزد و بوی خاصی ایجاد می‌کند. البته در روش‌های نوین مصرف دخانیات که فقط تنباکو را گرم می‌کنند، این بو وجود ندارد.

 

 

خرید فیلتر HEETS و لذت بردن از آن

نحوه استفاده از سیگار HEETS و نگه دارنده:

  1. یک فیلتر هیتس از جعبه بردارید.
  2. سیگار را بدون چرخاندن، تا علامت نقره‌ای داخل دستگاه آیکاس قرار دهید.
  3. دکمۀ روشن را روی آیکاس به مدت 2 ثانیه نگه دارید تا زمانی که ویبره بزند.
  4. آیکاس، توتون داخل سیگار هیتس را به مدت 20 ثانیه تا 350 درجۀ سانتی‌گراد گرم می‌کند. در این حین، چراغ LED چشمک می‌زند.
  5. هنگامی که فرآیند گرمایش کامل شد، لرزش دوم را احساس خواهید کرد و چراغ LED به طور دائم روشن می‌شود.
  6. اکنون با پک زدن از دهانه، شروع به ویپینگ کنید و از بخار توتون لذت ببرید. تجربه ویپینگ سیگار Heets مشابه سیگار سنتی است و 6 دقیقه یا 14 پک طول می‌کشد.
  7. بعد از 5 دقیقه و 30 ثانیه، آیکاس دوباره ویبره می‌زند. این لرزش به شما می‌گوید که هنوز می‌توانید به مدت 30 ثانیه یا 2 پک دیگر از این فیلتر هیتس استفاده کنید.
  8. هنگامی که فرآیند ویپینگ تمام شد، آیکاس خاموش می‌شود. فیلتر را بردارید، درپوش آیکاس را به بالا فشار دهید و برای ویپینگ بعدی آماده شوید. در صورت تمایل، می‌توانید بلافاصله فیلتر را ویپ کنید.
  9. پس از هر بار ویپ، مقداری باقی‌مانده توتون در نگه دارنده جمع می‌شود. این باقی‌مانده‌ها را بعد از هر ۵ بار ویپ با قلم تمیزکننده پاک کنید.
  10. تقریباً پس از تمام شدن یک بسته سیگار Heets، آیکاس را با چوب‌های تمیزکننده تمیز کنید. با این کار نه تنها باقی‌ماندۀ توتون بلکه باقی‌مانده‌های چربی را نیز از بین می‌برید.
 

بیشتر بخوانید: آیکاس ایلوما IQOS Iluma، سیگار الکترونیکی با مزایای شگفت‌انگیز

 

ترک سیگار و شروع استفاده از سیگار هیتس: دو راهکار کلیدی برای موفقیت

نکته اول: قطع کامل سیگار

برای اینکه ترک سیگار و روی آوردن به سیگار HEETS موفقیت‌آمیز باشد، لازم است از یک روز مشخص به طور کامل سیگار سنتی را کنار بگذارید و به فیلتر HEETS روی بیاورید. تجربه نشان داده است که افراد در صورت مصرف همزمان سیگار سنتی و سیگار هیتس، بیشتر به سیگار کشیدن تمایل پیدا می‌کنند.

بهتر است خط قاطعی بین این دو روش مصرف تنباکو بکشید و به این نکته توجه داشته باشید که در چند جلسۀ ابتدایی، طعم فیلتر هیتس برای شما کمی ناآشنا و شاید کم‌مزه باشد. اما این حس گذراست و به سرعت به طعم ملایم‌تر و عدم احساس سوزش در گلو عادت خواهید کرد. با سیگار هیتس می‌توانید تقریباً با همان فواصل زمانی که سیگار می‌کشیدید، نیکوتین مورد نیاز خود را دریافت کنید. با این تفاوت که به‌عنوان یک فرد سیگاری، مواد مضر بسیار کمتری را استنشاق می‌کنید. برای مشاهدۀ تمام محصولات سیگار هیتس، به فروشگاه ما مراجعه کنید.

 

نکته دوم: بخار خروجی

در حین استفاده از سیگار هیتس، مقداری بخار به محیط اطراف منتشر می‌شود. این امر اجتناب‌ناپذیر است. اما خوشبختانه این بخار به سختی قابل بو و دیدن است، چرا که 80 درصد آن را آب تشکیل می‌دهد. بخار فیلتر هیتس برای ساخت ابرهای دود و بازی کردن با آن‌ها مناسب نیست، اما مزیت آن در این است که، دیگران از استعمال سیگار شما، اذیت نخواهند شد.

 

فروشگاه آیکاس آنلاین تهران، یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های عرضه کنندۀ محصولات فیلیپ موریس تحت عنوان برند آیکوس است. جهت خرید انواع محصولات این برند، نظیر دستگاه آیکاس ایلوما، سیگار هیتس یا فیلتر تریا، می‌توانید به بخش فروشگاه آیکاس آنلاین تهران مراجعه کنید.

 

 

منبع: tabak-welt

سوالات متداول در مورد سیگار Heets یا فیلتر هیتس

Heets IQOS نسل جدید سیگارهای حرارتی Marlboro HeatSticks است. این سیگارها با استفاده از فناوری HeatControl تا دمای 350 درجۀ سانتی‌گراد گرم می‌شوند و این دما تا زمان خاموش شدن دستگاه حفظ می‌شود. کاربر از طریق فیلتر پک می‌زند و آئروسل (بخار) را استنشاق می‌کند که معمولاً با رایحه‌های مختلفی غنی شده است. تجربۀ سیگار Heets بدون آتش، بدون دود، بدون خاکستر و با بوی ملایمی از چوب است.

فیلتر Heets برای اولین بار در سال 2014 معرفی شد و از سال 2016 در بسیاری از کشورها عرضه شده است.

در حال حاضر (سال 2024) 10 نوع مختلف سیگار هیتس در بازار موجود است: کهربایی، برنز، زنگاری، قهوه‌ای مایل به زرد، چوبی، فیروزه‌ای، زرد، سبز-زرد، sienna caps و ارغوانی. علاوه بر طعم تنباکو، فیلتر هیتس با طعم‌های مختلفی مانند موکا، منتول، نعناع، چای، چوب، گیاهان و میوه‌ها نیز عرضه می‌شود. فیلتر Heets در سراسر اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر در دسترس است.

فیلتر هیتس از توتون، یک کانال توخالی، یک بخش خنک‌کننده و یک فیلتر تشکیل شده است. این سیگارها در دو لایۀ محافظ از جنس آلومینیوم ساده و کاغذ شبیه کاغذ سیگار پیچیده شده‌اند. توتون فیلتر Heets نیز از انواع مختلف توتون (ویرجینیا، اورینتال و برلی) تشکیل شده که با صمغ گوار، گلیسیرین، الیاف سلولز و آب غنی شده است.

سیگار Heets حاوی 0.5 میلی‌گرم نیکوتین است که در مقایسه با سیگارهای معمولی مقدار کمی به نظر می‌رسد. اما زمانی که دستگاه خاموش می‌شود، سطح نیکوتین سیگار هیتس با سطح یک سیگار با قدرت متوسط (0.8 میلی‌گرم) برابری می‌کند. دلیل این امر آن است که نیکوتین موجود در سیگارهای حرارتی به دلیل عدم احتراق همراه با توتون، به طور قابل توجهی بهتر توسط بدن جذب می‌شود.

فیلتر Heets به سه دلیل کوتاه‌تر از سیگارهای معمولی است:

1. طراحی بهینه: با وجود اندازۀ کوچک، سیگار Heets به گونه‌ای طراحی شده که می‌توانید از آن به مدت 6 دقیقه یا به اندازۀ 14 پک لذت ببرید که معادل یک سیگار سنتی است. 2. نگهدارندۀ ایمن: به دلیل قرار گرفتن سیگار هیتس در درون آیکاس، دیگر نگرانی‌ای بابت سوختگی نخواهید داشت. 3. نیکوتین معادل: علی‌رغم مقدار کمتر تنباکو (6.1 گرم) در فیلتر هیتس، سطح نیکوتین آن به اندازۀ یک سیگار سنتی با قدرت متوسط (7 گرم) است.

سیگار Heets در مقایسه با سیگار سنتی، به دلیل تولید کمتر مواد سرطان‌زا و آلاینده‌، مضرات کمتری دارد. میزان آلاینده‌ها گاهی تا 99 درصد کاهش می‌یابد. مرکز تحقیقات سرطان آلمان چند سال پیش ارقام دقیقی ارائه کرد. با این حال، مطالعات بلندمدت در مورد اثرات سیگار هیتس بر سلامتی هنوز در حال انجام است و هنوز به طور قطعی نمی‌توان گفت که فیلتر Heets چقدر بی‌خطر است.

قیمت سیگار هیتس نسبت به زمان معرفی کمی گران‌تر شده است، زیرا از سال 2022 مالیات بیشتری بر آن‌ها اعمال می‌شود. با این حال، در مقایسه با سیگار سنتی، فیلتر هیتس همچنان ارزان‌تر است. برای خرید یک بسته سیگار هیتس در سال 2024 تنها حدود 7 یورو هزینه خواهید کرد. در حالی که قیمت سیگار Marlboro Red حدود 16 یورو است. این یک مزیت است، چرا که سیگارهای حرارتی Heets مواد مضر کمتری نسبت به سیگار سنتی تولید می‌کنند.

انواع سیگار هیتس شامل کهربایی، برنز، زنگاری، قهوه‌ای مایل به زرد، چوبی، فیروزه‌ای، زرد و سبز-زرد را می‌توان از توتون‌فروشی‌ها، فروشگاه‌های خرده فروشی و فروشگاه‌های IQOS تهیه کرد. فروشگاه آیکاس آنلاین تهران نیز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های عرضه کنندۀ محصولات برند آیکاس، تنوع کاملی از فیلتر هیتس را جهت خرید، در فروشگاه خود قرار داده است.

از سال 2020، فروش سیگار و تنباکو با طعم منتول در سراسر اروپا ممنوع شده است. این قانون در سال 2014 به تصویب رسید و از سال 2016 اجرایی شد. در سال 2023، این ممنوعیت هنوز شامل Heets نمی‌شود. به همین دلیل است که طعم منتول (فیروزه‌ای) با رایحۀ منتول مشتریان زیادی را به خود جلب می‌کند.

طبق قانون حمایت از جوانان (JuSchG)، خرید و مصرف سیگار هیتس در بسیاری از کشورها از سن 18 سالگی مجاز است. سیگارهای حرارتی Heets فقط برای افراد بزرگسال سیگاری در نظر گرفته شده‌اند. زیرا حاوی نیکوتین هستند که به دلیل اعتیادآور بودن باید با احتیاط مصرف شوند. از سال 2007 فروش و مصرف سایر محصولات دخانی برای جوانان ممنوع شده است. حداقل سن مجاز برای خرید سیگار Heets در ایران 18 سال است.

سیگارهای حرارتی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تقریباً معادل یک سیگار باشند. با این حال، نباید از سیگار Heets استفاده‌شده مجدد استفاده کنید. به جای آن، یک فیلتر جدید بردارید و آن را داخل دستگاه آیکاس 3 دیو قرار دهید. این دستگاه به شما این امکان را می‌دهد تا دو سیگار هیتس پشت سر هم را قبل از نیاز به شارژ شدن در شارژر جیبی، استفاده کنید.

فیلتر Heets به دلیل داشتن ویژگی‌های ترکیبی از هر دو گزینه، گزینۀ بهتری نسبت به سیگار سنتی است. آن‌ها مانند سیگارهای سنتی حاوی تنباکو هستند و از نظر عملکرد الکترونیکی و عدم احتراق تنباکو شبیه سیگارهای الکترونیکی هستند. به طور کلی، می‌توان گفت که افراد سیگاری سابق به جای سیگارهای الکترونیکی، ترجیح می‌دهند به سیگارهای حرارتی روی بیاورند. زیرا سیگارهای الکترونیکی فاقد طعم تنباکو و نیکوتین طبیعی هستند. علاوه بر این، میزان انتشار ذرات معلق در هوا (آئروسل) حاصل از سیگارهای حرارتی به طور قابل توجهی کمتر از سیگارهای الکترونیکی است.

سیگارهای حرارتی Heets سیگار نیستند، اما شباهت‌هایی به آن‌ها دارند. هر دوی سیگار Heets و سیگار سنتی حاوی مقداری تنباکو هستند. میزان تنباکو در فیلتر هیتس حدود 6.1 گرم و در سیگارهای معمولی حدود 7.0 گرم است. همچنین، مدت زمانی که طول می‌کشد از فیلتر هیتس یا سیگار سنتی استفاده کنید تقریباً یکسان است، یعنی حدود 6 دقیقه. علاوه بر این، هر دوی آن‌ها سطح نیکوتین را تقریباً به یک میزان در بدن شما بالا می‌برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *