مطالب آموزشی

سیگار ترا یا فیلتر تریا چیست؟ هر آنچه در مورد فیلتر ترئا IQOS Terea باید بدانید

سیگار ترا یا فیلتر تریا چیست؟ هر آنچه در مورد فیلتر ترئا IQOS Terea باید بدانید

سیگار ترا یا فیلتر تریا چیست؟ هر آنچه در مورد فیلتر ترئا باید بدانید

فیلتر ترا یا سیگار تریا، استیک‌های تنباکو یا فیلترهای تنباکو هستند که برای استفاده با دستگاه‌های حرارتی آیکاس ایلوما استاندارد و آیکاس ایلوما وان و آیکاس ایلوما پرایم طراحی شده‌اند.

عملکرد:

  • از یک عنصر نوآورانه استیل ضد زنگ برای گرم کردن تنباکو از داخل (بدون سوزاندن آن) استفاده می‌کند.
  • طعم واقعی و رضایت‌بخش تنباکو بدون دود را ارائه می‌دهد.

مزیت:

  • برخلاف سایر فیلترهای تنباکو، فیلتر ترا IQOS Terea دربسته بوده و پس از استفاده هیچگونه تفاله توتون باقی نمی‌گذارد.
  • نیازی به تمیز کردن دستگاه آیکاس ایلوما بعد از استفاده نیست.

این محصول، به صورت بسته‌های ۲۰ عددی به فروش می‌رسد.

 

مشاهده کنید: ویدیو معرفی فیلتر تریا / ترا / ترئا Terea Stick

 

ترکیب و طعم فیلتر ترا یا سیگار تریا

ترکیب و طعم فیلتر ترا یا سیگار تریا

فیلتر ترا IQOS Terea تنوع گسترده‌ای از طعم‌های مختلف را ارائه می‌دهد. هر مدل پروفایل طعم منحصر به فرد خود را از نظر شدت، غلظت و عطر دارد.  تمام سیگارهای Terea حاوی مقدار یکسانی نیکوتین هستند.

سطوح شدت:

ملایم
  • کهربایی – متعادل و برشته شده. رایحه: آجیلی

این ترکیب از تنباکوی برشته شده با طعمی ملایم، دارای رایحه‌های تلفیقی سبک از چوب و مغزیجات است.

  • فیروزه‌ای – تازه و تند. رایحه: مرکبات

ترکیبی از تنباکوی کمی برشته شده با خنک‌کنندگی منتول تازه و رایحه‌های تند مرکبات.

  • زرد – ملایم و تند. رایحه: مرکبات

ترکیبی ملایم از تنباکو با رایحه‌های معطر تند.

معمولی
  • سبز – خنک‌کننده و متعادل. رایحه: نعناع فلفلی

این ترکیب تنباکو که کمی برشته شده است، دارای خنک‌کنندگی منتول متعادل و رایحه‌های نعناع فلفلی سبز و تازه است.

  • یاسی – تازه و توت‌فرنگی جنگلی. رایحه: بلوبری

ترکیبی از تنباکو آغشته به حس خنک و تازه منتول و میوه‌های جنگلی تیره دلپذیر.

  • سیه‌نا – متعادل و چوبی. رایحه: چای سیاه

رایحه‌های چوبی و ملایم چای، ترکیب تنباکوی برشته‌شده و گرد را کامل می‌کنند.

  • تیک‌وود – ملایم و آجیلی. رایحه: نارگیل

ترکیبی گرد از تنباکوی برشته‌شده با رایحه‌های مغزدار.

قوی
  • آبی – خنک‌کننده و عمیق. رایحه: نعناع فلفلی

ترکیبی از منتول و نعناع فلفلی با خنک‌کنندگی عمیق، یک ترکیب تنباکوی ملایم را در بر می‌گیرد.

  • مسی – قوی و مالت‌دار. رایحه: مالت

یک تنباکوی برشته‌شده با طعم قوی و غنی.

 

بیشتر بخوانید: خرید و قیمت فیلتر تریا / ترئا / ترا یا سیگار تریا از آیکاس آنلاین تهران

 

ساختار فیلتر تریا IQOS TEREA 

ساختار فیلتر تریا IQOS TEREA 

فیلترهای ترا IQOS TEREA از چندین عنصر کلیدی تشکیل شده‌اند که تجربه‌ای بدون باقی‌ماندن تفاله تنباکو و نیاز به تمیز کردن دستگاه پس از استفاده را ارائه می‌دهند.

برخلاف سایر فیلترها، سیگارهای TEREA از هر دو طرف مهر و موم شده‌اند.

اجزای اصلی:

  • درپوش جلویی: برای تمیز ماندن جایگاه پس از استفاده بدون باقی ماندن تفاله تنباکو و سهولت در جابجایی فیلتر
  • عنصر گرمایشی فلزی: پوشیده شده با استیل ضد زنگ، داخل فیلتر قرار می‌گیرد و با گرمایش القایی، تنباکو را به طور مداوم گرم می‌کند.
  • تنباکو: هر ترکیب با دقت انتخاب، ریز خرد شده و در مرکز سیگار قرار می‌گیرد.
  • محفظۀ تهویه: تنظیم دقیق مقدار بخار تنباکو برای کام رضایت‌بخش
  • لفافۀ محافظ: کمک به تمیز شدن دستگاه پس از استفاده
  • عنصر خنک‌کننده: خنک کردن بخار تنباکو و رسیدن به دمای مناسب برای استنشاق (ساخته شده از استات سلولزی)

سازگاری فیلتر ترئا یا سیگار تریا

سازگاری فیلتر ترئا یا سیگار تریا

سیگار ترئا IQOS TEREA فقط برای استفاده با دستگاه‌های سری آیکاس ایلوما طراحی شده‌اند.

این فیلترها با IQOS 3 DUO و مدل‌های قدیمی‌تر دستگاه سیگار الکترونیکی آیگاس سازگار نیستند.

مهم:

  • از بلعیدن یا جدا کردن اجزای فیلترها TEREA خودداری کنید. این محصول حاوی قطعۀ فلزی تیزی است که در صورت بلعیده شدن می‌تواند باعث آسیب جدی شود.
  • دور از دسترس کودکان نگهداری شود.
  • این محصولات بدون خطر نیستند و حاوی نیکوتین هستند که اعتیادآور است.
  • فقط برای مصرف بزرگسالان

پس از خنک شدن فیلترهای تنباکو، آن‌ها را در سطل زبالۀ عمومی بیندازید.

 

بیشتر بخوانید: آیکاس ایلوما IQOS Iluma، سیگار الکترونیکی با مزایای شگفت‌انگیز

 

 

فروشگاه آیکاس آنلاین تهران، یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های عرضه کنندۀ محصولات فیلیپ موریس تحت عنوان برند آیکوس است. جهت خرید انواع محصولات این برند، نظیر دستگاه آیکاس ایلوما، سیگار هیتس یا فیلتر تریا، می‌توانید به بخش فروشگاه آیکاس آنلاین تهران مراجعه کنید.

 

 

منبع: tabak-welt   vapeuk.co.uk

سوالات متداول در مورد فیلتر تریا یا سیگار ترا

دریافت رایگان فیلترهای ترا به طور مستقیم امکان پذیر نیست. اما راهی برای دریافت بسته‌های رایگان به همراه خرید دستگاه آیکاس ایلوما وجود دارد:

    1. خرید دستگاه IQOS ILUMA: ابتدا باید یک مدل از دستگاه‌های آیکاس ایلوما را از یک فروشگاه آنلاین معتبر در کشور خود خریداری کنید.
    2. رجیستر دستگاه: پس از خرید، دستگاه IQOS ILUMA خود را در وبسایت رسمی IQOS رجیستر کنید. با رجیستر، دو بستۀ رایگان سیگار ترا از طرف شرکت IQOS دریافت خواهید کرد.
    3. بسته‌های رایگان بیشتر (اختیاری): با رجیستر سایر دستگاه‌های حرارتی تنباکو IQOS و شرکت در رویدادهای مجازی آن‌ها، می‌توانید تا سه بستۀ رایگان دیگر از سیگار ترئا دریافت کنید. (این مورد ممکن است در همه کشورها در دسترس نباشد.)

از تاریخ 5 ژوئن 2023، طعم‌های جذاب زیر از سیگار ترا در اکثر کشورها در دسترس هستند: کهربایی، برنز، زنگاری، قهوه‌ای مایل به زرد، چوبی، فیروزه‌ای، زرد و سبز-زرد. این طعم‌ها به ویژه برای دوستداران تنباکو سنتی جذاب خواهند بود. شرکت فیلیپ موریس در سطح جهانی طعم‌های بیشتری را نیز به مرور ارائه کرده است.

مقدار نیکوتین موجود در سیگار تریا نسبتاً کم است و به طور تقریبی حدود 0.5 میلی‌گرم است. با این حال، برخی از مصرف‌کنندگان می‌گویند که به نظر می‌رسد طعم‌های جدید حاوی نیکوتین کمتری هستند. طبق گفتۀ شرکت فیلیپ موریس، میزان نیکوتین در هر سیگار TEREA برابر با 0.5 میلی‌گرم است.

طعم TEREA Sienna نزدیک‌ترین طعم به سیگارهای معمولی است. رایحۀ آن یادآور سیگار مارلبرو است. به همین دلیل، فیلتر ترا Sienna را TEREA Marlboro نیز می‌نامند.

در زمان عرضه به بازار در تاریخ 5 ژوئن 2023، قیمت هر بسته حاوی 20 عدد فیلتر ترا معال 6.80 یورو بود. در حال حاضر، در اپریل 2024، قیمت 10 بسته این فیلترهای ترا حدود 64 یورو است

پس از قرار دادن فیلتر ترئا درون نگه دارنده (و فشار دادن دکمۀ پاور روی دستگاه آیکوس) یک سیم‌پیچ و یک نوار فلزی با هم تماس برقرار می‌کنند. این تماس باعث داغ شدن سیگار و آزاد شدن بخار حاوی نیکوتین از توتون آن می‌شود. این بخار را می‌توان از طریق فیلتر شبیه سیگار استنشاق کرد.

شرکت فیلیپ موریس فیلترهای ترا را به گونه‌ای طراحی کرده است که مدت استفاده از آن‌ها با یک سیگار معمولی مطابقت داشته باشد. به همین دلیل، هر سیگار TEREA را می‌توان به مدت 6 دقیقه یا با 14 پک استفاده کرد.

هر جایی که استفاده از سیگار هیتس مجاز باشد، می‌توانید از سیگارهای TEREA نیز استفاده کنید. در صورت تردید در مورد امکان استفاده از دستگاه آیکاس ایلوما، از افراد حاضر سوال کنید.

هر دو حاوی مقدار مشابهی تنباکو و نیکوتین هستند، مدت زمان استفادۀ یکسانی دارند و به جای سوزاندن تنباکو، آن را از درون گرم می‌کنند. با این حال، سیگار ترئا از سیستم مدرن‌تری برای گرم کردن تنباکو استفاده می‌کنند.

تفاوت دیگر این است که سیگارهای TEREA در هر دو انتها مهر و موم شده‌اند که مزایای زیادی دارد. از جملۀ این مزایا می‌توان به سهولت در قرار دادن و خارج کردن آن‌ها از دستگاه حرارتی، طعم ثابت و مطلوب و عدم ریختن تنباکو اشاره کرد. مهم‌تر از همه، بسته بودن هر دو طرف آن، از آلوده شدن دستگاه آیکاس شما جلوگیری می‌کند.

سیگار ترئا به چند دلیل بهتر از سیگار هیتس است. در نگاه اول متوجه می‌شوید که کاملاً درزگیری شده‌اند. مزایای این درزگیری عبارتند از: سهولت در قرار دادن و خارج کردن از دستگاه حرارتی، طعم خوب و ثابت و عدم ریختن تنباکو. اما مهم‌تر از همه، درزگیری از آلودگی دستگاه حرارتی تنباکو جلوگیری می‌کند.

کسانی که سیگارهای حرارتی TEREA را امتحان کرده‌اند، معمولاً دیگر به سیگارهای معمولی باز نمی‌گردند. زیرا طعم سیگارهای حرارتی به طور قابل توجهی ملایم‌تر از سیگار است. برای کسانی که به طعم تند سیگارهای معمولی عادت کرده‌اند، سیگارهای TEREA خیلی ملایم به نظر می‌رسند.

قبل از عرضۀ سیگار ترا، آن‌ها در مرکز تحقیقاتی سوئیس مورد آزمایش قرار گرفتند. نتیجه نشان داد که میزان مواد مضر موجود در بخار تنباکو حاصل از سیگارهای TEREA نسبت به دود سیگار سنتی کمتر است. این مواد مضر شامل قطران، مونوکسید کربن، استالدهید و فرمالدئید می‌شوند.

استفاده از سیگارهای حرارتی TEREA در مقایسه با سیگارهای سنتی، مواد مضر کمتری تولید می‌کند. این امر به لطف فناوری «گرم کردن بدون سوزاندن» (Heat-not-Burn) و سیستم القای Smartcore امکان‌پذیر شده است. تنباکوی موجود در سیگارهای TEREA با القای الکتریکی تا دمای 250 تا 350 درجۀ سانتیگراد گرم می‌شود. در حالی که سیگارهای سنتی و معمولی در دمای 800 درجه سانتیگراد می‌سوزند.

سیگارهای حرارتی TEREA صرفاً برای استفاده با دستگاه آیکاس ایلوما ساخته شده‌اند. به دلیل تفاوت در فناوری‌های به کار رفته در دستگاه‌های حرارتی تنباکو، نمی‌توان از این سیگارها در دستگاه‌های دیگری مانند IQOS 3 DUO و IQOS ORIGINALS استفاده کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *